tisdag 6 april 2010

Kullamust jordgubb


Ingredienser: Ren äppelmust, kryddad med fruktsaft från kallpressade jordgubbar och en nypa äkta kardemumma.

Pris: 22,90 kronor för 63 cl på ICA Strandkassan, Rörö.

"Lagrad must av svenska äpplen", och med ett par jordgubbar, kan jag tro. Det här var en spännande chansning i ett glest utbud, namnet Kullamust får mig att tänka på svenska byar och gårdar. Och jag gillar småbygden mer än vad jag oftast ger uttryck för, förmodligen mycket på grund av min nostalgiska ådra.

Färgen är underligt gyllene med röda inslag och bärrester i. Den smakar som den gamla GB-glassen Solero Ice, ni vet isglassen med hela jordgubbar i, frysta jordgubbar. Friskt och utan någon påträngande sötma, men lite tunn.

Betyg: 3/5

Se gärna Kullamusts föredömliga hemsida, varifrån jag har lånat bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar