torsdag 20 maj 2010

Boylans Orange Soda




GÄSTRECENSION
av Anton

Pris:
15,90 kronor, PrisXtra Norra Station.

Jag gjorde det felaktiga antagandet att det här, med tanke på namnet, skulle vara en apelsinläsk. Jag blev därför mycket överraskad när den söta doften av mandariner var det första som märktes då läsken hällts upp. Enligt listan över ingredienser innehåller den mer olja från mandariner och clementiner än apelsinarom och jag har faktiskt svårt för att upptäcka minsta antydan till apelsin både i lukt och smak.

Den har en angenäm doft och en lite jordig smak med mycket tydlig efterklang av mandariner. Bubblorna är små och många vilket passar bra till den här sortens fruktiga dryck och det är visserligen kul med en smak som inte är särskilt utbredd, men jag tycker att småcitrusarna är lite tama i smaken och de klarar inte helt av att stå på egna ben. Det hade nog inte varit helt fel med lite mer uppbackning från deras storasyskon.

Betyg: 3/5

1 kommentar:

  1. Mycket intressant blogg. Recensioner är trevliga och mat ännu trevligare. Kombinationen är oslagbar. Plus att jag gillar upplägget i alla texter.

    SvaraRadera